Home > Bibliotheek > Opleidingen

Opleidingen

Op deze pagina vind je een overzicht van onze opleidingen:
Pakketreizenwet, GDPR, Talk and Travel, Sales,…

  1. Pakketreizenwet
  2. GDPR
  3. Talk and Travel
  4. Sales

1. Pakketreizenwet

In het kader van de nieuwe Pakketreizenwet organiseren wij opleidingen verspreid over verschillende regio’s.

– 22 oktober: Brugge
– 26 november: Antwerpen
– 16 december: Hasselt

Van 10 tot 17 uur.

Deelnameprijs:

100€ voor VVR-leden
180€ voor niet-leden

Exclusief BTW.
Syllabus en een lichte maaltijd zijn begrepen in de prijs.

Inschrijven kan via deze link.

VVR is erkend als dienstverlener voor opleidingen bij de KMO-Portefeuille onder het erkenningsnummer DV.O103255. Hierdoor kunnen KMO-ers gevestigd in Vlaanderen genieten van subsidies voor onze opleidingen.

Meer info hierover vind je hier terug.

2. GDPR

Tijdens de avond-opleiding GDPR maakt juriste Inge Glorieus in verstaanbare taal je wegwijs in de nieuwe Europese privacywetgeving. Hoe zorg je er voor dat je GDPR-compliant bent? Welke gegevens moet je in kaart brengen en hoe moet je ze verwerken? Welke beveiligingsmaatregelingen moet je nemen en wat is de procedure mocht er een datalek zijn.
 
Deelnemers krijgen de infobundel met het 10-stappenplan mee naar huis. Dit stappenplan bevat onder andere tips, checklijsten en modeldocumenten en werd opgemaakt door VVR in samenwerking met Unizo.

– 24 oktober: Brugge
– 28 november: Antwerpen
– 17 december: Hasselt

Van 19 tot 21 uur

Deelnameprijs:

180€ voor VVR-leden
250€ voor niet-leden

Exclusief BTW.
Er is een lichte maaltijd en infobundel begrepen in de prijs.

Inschrijven kan via deze link.

VVR is erkend als dienstverlener voor opleidingen bij de KMO-Portefeuille onder het erkenningsnummer DV.O103255. Hierdoor kunnen KMO-ers gevestigd in Vlaanderen genieten van subsidies voor onze opleidingen.

Meer info hierover vind je hier terug.

3. Talk and Travel

Communiceren met je travel klanten & de media

Dinsdag 19 november 2019 te Berchem

Hoe schrijf je een persbericht? Wat kun je verbeteren aan je nieuwsbrief? En welke zijn de beste kanalen om met je klanten te communiceren? Ook voor reiskantoren en kleine of middelgrote reisorganisaties is goeie communicatie van levensbelang.

Voor de derde keer al nodigt de VVR travel journalist en travel content-expert Johan Lambrechts (Het Laatste Nieuws & Roularta) en communicatie-specialist Pieter Weymans uit voor een praktische, interactieve workshop rond ‘Communiceren met je travel klanten & de media’. Die vindt plaats op dinsdag 19 november 2019 in Park Inn by Radisson Antwerp (vlak bij het station van Berchem). Op basis van de feedback van 80 enthousiaste deelnemers is de unieke opleidingsdag nog een pak praktischer geworden. Je gaat niet alleen naar huis met een resem bruikbare tips & tricks, maar ook met je communicatietopics voor de volgende maanden, een kant-en-klaar persbericht en een kritische kijk op je nieuwsbrief.

kom te weten

  • hoe je je omzet verhoogt met een kanjer van een nieuwsbrief en de juiste infokeuzes
  • hoe je een contentkalender maakt voor het komende jaar
  • hoe je véél meer doet met een beperkt budget dan je wel denkt
  • hoe je een goede database maakt
  • hoe je als reiskantoor en kleine of middelgrote reisorganisatie met owned media en beklijvende content je publiek passioneel warm maakt voor je aanbod

Dinsdag 19 november 2019
Van 9 tot 17 uur (ontvangst vanaf 8u30)

Deelnameprijs:

250€ voor VVR leden
300€ voor niet-leden

Exclusief BTW
Syllabus en lichte maaltijd zijn inbegrepen

Inschrijven kan via deze link.

VVR is erkend als dienstverlener voor opleidingen bij de KMO-Portefeuille onder het erkenningsnummer DV.O103255. Hierdoor kunnen KMO-ers gevestigd in Vlaanderen genieten van subsidies voor onze opleidingen.

Meer info hierover vind je hier terug.

4. Sales

Dinsdag 3 december 2019

Training Sales, Klant en Prospect:
Proactieve aanpak in een veranderende markt.

Een nieuwe commerciële aanpak in een periode van marktveranderingen De Vlaamse reissector veranderd snel en sterk, met een nieuw soort klanten waardoor een nieuwe commerciële aanpak nodig is. Klanten uit ‘Generatie Z‘ vereisen een proactieve aanpak in plaats van de klassieke reactieve aanpak. Het kantoorhoofd evolueert naar een ‘entrepreneur’ in zijn reisbureau.

LiSS creëert een bewustwordings- proces rond de noodzaak van een nieuwe commerciële aanpak op basis van de marktveranderingen in de reissector. Reisagenten worden getraind en ondersteund om deze evolutie efficiënt door te  maken. Het doel is ‘proactieve’ rendabele lange termijnrelaties op te bouwen met (potentiële) klanten. 

Het proces wordt inzichtelijk en praktisch benaderd: alle inzichten en tactieken worden toegelicht met concrete voorbeelden uit de praktijk. Zo wordt duidelijk wat de gevolgen zijn van een mindere of betere aanpak. Door praktijkvoorbeelden van de medewerkers zelf worden ze zich meer bewust van hun eigen processen.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden van de cursist wordt een juiste structuur en een aantal onderbouwde inzichten meegegeven om aan de slag te kunnen in deze geëvolueerde reismarkt.

Beoogde resultaten:

  • Bewustwording van marktveranderingen als platform voor een nieuwe commerciële aanpak
  • Evolutie naar proactieve verkoop, waardencreatie en proactief adviseren
  • Operationele behoefteanalyse  van potentiële klant en noden uitlokken
  • klantgericht argumenteren van de behoeften van de klant te verkopen
  • Engagement verkrijgen voor het boeken van een reis
  • Optimaal kunnen omgaan met (prijs-) bezwaren van de klant
  • Comfortabel en efficiënt afsluiten van het dossier op korte termijn
  • Omzetverhogende offerteopvolging

Dinsdag 3 december 2019

09:00 – 17:00u

Locatie:
TBA (Omgeving Gent)

Prijs:

– VVR-leden : 195€, excl. btw
– niet-leden :  250€, excl. btw
 

!! Slechts 12 plaatsen !!
Syllabus, koffiepauzes en lichte lunch zijn inbegrepen.

Deze opleiding is voor 40% subsidieerbaar via de KMO-portefeuille.


Fons Turelinckx  heeft door zijn veelzijdige commerciële carrière als verkoper, aankoper, districtsmanager en salesmanager een brede kijk op alle facetten van sales. Fons trainde reeds zowel corporate reisorganisaties als kleine zelfstandigen, en begeleidde hen naar nog betere resultaten in sterk veranderende marktsituaties.

Fons combineert bewust praktische ervaring op operationeel, tactisch en strategisch niveau met passie en enthousiasme.


Onze partners