Nieuws

Internationale Vrouwendag

Op Internationale Vrouwendag willen we als vakvereniging in een sector waar heel wat vrouwen tewerkgesteld zijn even stilstaan bij deze speciale dag. We doen dit vanuit een positieve insteek en […]

Nationale Staking – de meerwaarde van de reisprofessional

Woensdag 13 februari zal een Nationale Staking ons land zo goed als stil leggen wat heel wat gevolgen met zich zal meebrengen, niet in het minst voor mensen die die […]

Start Vakantiesalon Brussel en duurzaam klimaatbeleid in de toeristische sector

Zowel Radio1 als VRT Nieuws hadden een interview met onze CEO Koen van den Bosch naar aanleiding van de opening van het Vakantiesalon te Brussel. Ze hadden het over gastland […]

Collectieve Verzekering Calamiteiten is een feit.

Het is niet zonder enige trots dat de VVR/VVRO kan melden dat de Collectieve Verzekering Calamiteiten een feit is.

Persbericht: Maretours legt de boeken neer, de reiziger is en blijft beschermd

Maretours legt de boeken neer, de reiziger is en blijft beschermd Brugge, 29 oktober 2018. Vandaag ontvingen we officieel het bericht dat Maretours het faillissement heeft aangevraagd. De handelsrechtbank in Leuven heeft dit dan ook uitgesproken. Hiermee verdwijnt […]

Opleiding Pakketreizenwet en GDPR

De nieuwe Pakketreizenwet (PRW) en GDPR zijn ondertussen in voege gegaan. Alle nieuwe reserveringen die vanaf 1 juli 2018 gemaakt worden vallen onder de nieuwe Pakketreizenwet. Om te beantwoorden aan […]

Eerste wereldwijde Tourism Startup Competition

Zal jouw start-up het toerisme radicaal veranderen? Doe dan mee met de eerste wereldwijde Tourism Startup Competition. De United Nations World Tourism Organization (UNWTO) en Globalia zoeken in 164 landen […]

#BETravelCongres Nantes – bedankt dat je er was!

We konden ons geen betere congresstad en gaststad voorstellen voor ons #BETravelCongres. Met 140 deelnemers hebben we een bijzonder boeiende 4-daagse achter de rug.

#BETravelCongres Nantes – Rik Vera – nexxworks

Digitaal is de nieuwe norm. De impact ervan op mensen, klanten en de maatschappij is enorm. Bedrijven hebben geen keuze meer. Om deze tsunami te overleven, moeten ze de oude […]