Opleiding Sales, Klant en Prospect
Proactieve aanpak in een veranderende markt.
Een nieuwe commerciële aanpak in een periode van marktveranderingen De Vlaamse reissector veranderd snel en sterk, met een nieuw soort klanten waardoor een nieuwe commerciële aanpak nodig is. Klanten uit ‘Generatie Z‘ vereisen een proactieve aanpak in plaats van de klassieke reactieve aanpak. Het kantoorhoofd evolueert naar een ‘entrepreneur’ in zijn reisbureau.
LiSS creëert een bewustwordings- proces rond de noodzaak van een
nieuwe commerciële aanpak op basis van de marktveranderingen in de
reissector. Reisagenten worden getraind en ondersteund om deze evolutie
efficiënt door te maken. Het doel is ‘proactieve’ rendabele lange termijnrelaties op
te bouwen met (potentiële) klanten.
Het proces wordt inzichtelijk en praktisch benaderd:
alle inzichten en tactieken worden toegelicht met concrete voorbeelden uit de
praktijk. Zo wordt duidelijk wat de gevolgen zijn van een mindere of betere
aanpak. Door praktijkvoorbeelden van
de medewerkers zelf worden ze zich meer bewust van hun eigen processen.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden van de cursist wordt een juiste structuur en
een aantal onderbouwde
inzichten meegegeven om aan de slag te kunnen in deze
geëvolueerde reismarkt.
Beoogde resultaten:
- Bewustwording van marktveranderingen als platform voor een nieuwe commerciële aanpak
- Evolutie naar proactieve verkoop, waardencreatie en proactief adviseren
- Operationele behoefteanalyse van potentiële klant en noden uitlokken
- klantgericht argumenteren van de behoeften van de klant te verkopen
- Engagement verkrijgen voor het boeken van een reis
- Optimaal kunnen omgaan met (prijs-) bezwaren van de klant
- Comfortabel en efficiënt afsluiten van het dossier op korte termijn
- Omzetverhogende offerteopvolging
Donderdag 19 maart 2020
09:00 – 17:00u
Locatie:
Europahotel Gent, Gordunakaai 59, 9000 Gent Prijs:
– VVR-leden : 200€, excl. btw
– niet-leden : 250€, excl. btw
30% subsidieerbaar bij de KMO-portefeuille.
>>> Schrijf je online in >>>
Docent:
Fons Turelinckx heeft
door zijn veelzijdige commerciële carrière als verkoper, aankoper,
districtsmanager en salesmanager een brede kijk op alle facetten van sales.
Fons trainde reeds zowel corporate reisorganisaties als kleine zelfstandigen,
en begeleidde hen naar nog betere resultaten in sterk veranderende
marktsituaties.
Fons combineert bewust praktische ervaring op operationeel, tactisch en
strategisch niveau met passie en enthousiasme.