Nationale Staking – de meerwaarde van de reisprofessional
Woensdag 13 februari zal een Nationale Staking ons land zo goed als stil leggen wat heel wat gevolgen met zich zal meebrengen, niet in het minst voor mensen die die dag reizen. Vanuit de Raad van Bestuur van VVR kwam een idee van Ludwig Töpke, zaakvoerder van Globus Travel Management, om van de gelegenheid gebruik te maken om deze dag onze sector en meer bepaald de meerwaarde van de reisprofessional positief in het daglicht te plaatsen. Samen met UPAV ondersteunen wij dit initiatief. Wij roepen onze leden dan ook op om in de komende dagen, en zeker op woensdag, via verschillende social media kanalen eenzelfde boodschap te verspreiden: een reisprofessional is er voor zijn klanten en doet er alles aan om hen te ontzorgen, een belangrijke meerwaarde!
Via korte berichten en foto’s via Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram,… kunnen jullie aantonen dat reizigers door reisprofessionals verder geholpen worden met bijvoorbeeld het herboeken van vluchten. Ludwig gaat zelf voor volgende boodschap: I am a travel agent. Helping people with their travel plans is what I do. It’s not only a profession, it is a part of my identity. Of je deze post in het Engels, Nederlands of Frans plaatst is volledig jouw keuze. Voor dit initiatief kan je bijvoorbeeld volgende hashtags gebruiken:
#wijzijnervooruwreis #wecoveryourtravels #travelprosgotheextramile #yourpieceofminddeservesabreak #wegotthis #noworries #nostress
aangevuld met volgende populaire hashtags: #travel #igtravel #travelgram #mytravelgram #travelagent #travelpro #instago #tourism #travelfriendly
Een dergelijke online-campagne kost jullie geen cent, hoogstens wat tijd en kan heel veel mensen bereiken.