Home > Blog > Pagina 3

Blog

De online blog van de Vereniging Vlaamse Reisbureaus – VVR.
Updates over de Belgische reissector.

Joris Van Bree (CptnZeppos): “Tijd, eenvoud en schoonheid, dat zijn de drie pijlers aan boord van een vrachtschip”

“Ik ben pas sinds gisteravond terug van Kreta. De zon, lekker eten en vriendelijke mensen, daarvoor is Kreta echt wel een goed idee. Ik blijf dus nog even in vakantiemodus.”, zo vat Joris Van Bree aan, bezieler van CptnZeppos. Een uniek reisbureau, dat op z’n minst, want wie er met CptnZeppos op uit trekt, hoeft geen overvloed aan entertainment of cultuur te verwachten. Wel zeeën van tijd aan boord van een vrachtschip.”

Gratis opleidingen voor reisprofessionals.

Onder de conventie van de Koepel UPAV-VVR met CEVORA en mee op initiatief van alle leden van de Cockpit, organiseren wij ondersteund door de Belgian Travel Academy opleidingen die toegankelijk zijn voor de volledige Belgische reissector. Schrijf je via belgian-travel-academy.be in voor volgende opleidingen:

Persbericht: UPAV en VVR formaliseren de Belgian Travel Confederation (BTC)

Op dinsdag 19 oktober 2021 kondigde de koepel die historisch gevormd wordt door de twee regionale verenigingen die de reissector vertegenwoordigen, UPAV en VVR, voor een panel van 300 vertegenwoordigers van de sector de formalisering aan van verschillende maanden werk achter de schermen. De Belgian Travel Confederation (BTC) werd geboren.

VVR steunt ChildFocus. Help vermiste kinderen terug te vinden via jouw website.

ChildFocus en Missing Children Europe doen een oproep naar website-eigenaars om de NotFound.org applicatie te installeren op hun website. Met deze applicatie kan je de 404-foutmeldingen (“pagina niet gevonden”) omzetten in opsporingsberichten van vermiste kinderen. Vanuit VVR hebben we deze applicatie reeds toegevoegd. We vragen hierbij aan al onze leden om hetzelfde te doen. Lees in dit artikel wat en hoe.

Frustratie omtrent reisbeperkingen groeit (IATA rapport)

De International Air Transport Association (IATA) meldt in haar persbericht van 5 oktober dat luchtvaartpassagiers steeds meer gefrustreerd raken door de reisbeperkingen van COVID-19. Een onderzoek in opdracht van IATA onder 4.700 respondenten in 11 markten in september toonde het vertrouwen dat de risico’s van COVID-19 effectief kunnen worden beheerd en dat de vrijheid om te reizen moet worden hersteld.

Waarom en hoe als organisatie werken op klantentevredenheid

Klantentevredenheid is overal. Kijk maar even in je mailbox wanneer je een aankoop doet of een vraag stelt aan een mogelijke leverancier. Je wordt er bestookt met enquêtes over hoe tevreden je wel was met de aankoop van je product of service. De vraag is waarom zoveel bedrijven en organisaties de laatste tijd zoveel aandacht besteden aan het aspect klantentevredenheid. Het eenvoudig antwoord op die vraag geeft trainer Joost Cottyn in deze blog en tijdens zijn opleidingen via de Belgian Travel Academy.

9 redenen waarom reizen goed is voor je mentale gezondheid

Het belang van geestelijke gezondheid wordt in veel samenlevingen nog steeds ten onrechte over het hoofd gezien. Geestelijke gezondheid is net zo belangrijk als lichamelijke gezondheid en vereist de nodige aandacht. Reizen is een geweldige manier om ons mentaal welzijn te behouden en draagt bij uitbreiding bij aan een gelukkiger en bevredigender leven. We geven 9 redenen mee waarom reizen goed is voor je mentale gezondheid.